Öka din koncentrationsförmåga


Motion ökar koncentrationen

Photo by kinkate on Pexels.com

Spring i stället för att gå. Om du rör på dig mer intensivt frisätter hjärnan nämligen mer dopamin och noradrenalin.
I praktiken bör du komma upp i 7o – 75 procent av din maxpuls.
Är du 40 år innebär det en puls på 13o – 140.
Är du 50 år ska pulsen ligga på minst 125.

Träna på morgonen

För koncentrationen är det oftast bättre att träna på morgonen eller förmiddagen så att effekten kan hålla i sig under dagen. Den klingar nämligen av efter ett par timmar och för de flesta är det viktigare att ha bra koncentration under arbetsdagen än på kvällen.
Håll helst på i 30 minuter. Du bör vara aktiv i minst 20 men helst 30 minuter för att få bra effekt. Fortsätt med träningen! Precis som när det gäller stress och mående får man de riktigt fina effekterna på koncentrationen på lång sikt, så sluta inte!
Den som är tålmodig kommer att få sin belöning.

Anders Hansen

/Toumas Touma


Följ bloggen och få nya inspirerande inlägg varje
söndag klockan 13:00

Publicerad av Toumas Touma

Hej! Jag heter Toumas Touma och bor i Stockholm. Som intresse för den mentala hälsan läser jag dagligen stora författares böcker och nya forskningar om vad man kan göra för att må bra. Jag har kommit till en nivå där jag känner att jag kan hjälpa många människor och kommer därför att posta i denna sida allt jag tycker är bra att veta.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.